Sunday, January 15, 2012

CENCALUK vs BUDU..

Salam..korang makan cencaluk atau budu tak?sesetengah orang x makan benda2 yg mcm ni sbb diorg kata bau busuk la,x lalu nk makan.tp bagi aku ni la salah satu pencicah yang aku gemari.Dulu2 aku x makan gak semua2 ni,tp sejak belajar nun kt utara malaysia tu dapat plak roomate dari negeri pantai timur n org melaka ni terus aku terjebur gak..kira boleh la masuk dgn anak tekak aku ni.Da lama gak aku x mkn 2 benda ni,kebtlan semlm en suami baru balik outstation kat melaka n belikan untuk aku cencaluk n belacan bakar,terus tengahari ni aku plan masak singang ikan,ikan bakar.goreng taugeh,cencaluk n budu..nasib baik la stok tempoyak aku da abis kalo x,mmg aku wat 3 serangkai terus.(sedapnya patin masak tempoyak)....

PERINGATAN:Sapa2 yang de resdung tu x dgalakkan makan yer,gatal tanggung sendiri la jawabnyer...)

Cencaluk,budu n belacan bakar





singang ikan,taugeh goreng,ikan bakar,budu n cencaluk..

No comments:

Post a Comment